سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهها و موانع رسیدن به پیشرفت با رویکرد بررسی سیره پیامبراعظم(ص)


لینک دوستان

صدای پر میکائیل

لوگوی دوستان






تعداد بازدید

v امروز : 6 بازدید

v دیروز : 1 بازدید

v کل بازدیدها : 34279 بازدید

فهرست موضوعی یادداشت ها

86/11/16 :: 6:3 عصر

عدالت ، سنت آفرینش و نظام احسن است  مجموعه قوانین در نظام جمهوری اسلامی باید به یک قله منتهی شود و آن عبارتست از عدالت.سنت آفرینش عدل است و هر نظام اجتماعی  اگر بدنبال این سنت طبیعی و قانون الهی آفرینش حرکت کرد ، ماندگار و موفق و کامیاب است. هدف از ارسال رسل و انبیاء اقامه قسط و عدل در جوامع است و دعا برای ظهور خورشید مهدویت، دعا برای استقرار قسط و عدل در جامعه است.
امنیت زمینه ساز پیشرفت و آبادانی  در هر جامعه ای ، زمینه ی لازم برای پیشرفتهای مادی و معنوی، امنیت است. امنیت در درجه اول? حقوق مردم است . یعنی اگر محیط نا امن باشد، هیچ خواسته و خوشی برای مردم باقی نمی ماند. واقعیت امنیت یعنی امنیت در محیط کار، امنیت در خانه، امنیت در مدرسه ، در میدانهای ورزشی ، در جاده ها ، در شهرها و روستاها و خیابانها.
استقلال اساس عزت و آزادی ملتهاست. استقلال یعنی اینکه یک ملت بتواند بر سرنوشت خود مسلط باشد. بیگانگان دست دراز نکنند و سرنوشت او را خائنانه و مغرضانه رقم نزنند.
آزادی اجتماعی مورد تاکید اسلام و ائمه اطهار است. آزادی به مثابه ی یک حق انسانی برای اندیشیدن ، گفتن ، انتخاب کردن و از این قبیل و نه به معنای آزادی مطلق که هیچ طرفداری در هیچ جای دنیا ندارد. مفهوم آزادی ، یک مفهوم اسلامی است که امیر مومنان می فرمایند : بنده ی غیر خودت مباش، خدا تو را آزاد آفریده است.
دشمن شناسی و دشمن ستیزی : مجموعه احکام اسلامی حاکی از جهاد، امر به معروف و عدم سازش با فساد و ظلم است .
شناخت دشمن درونی : ین نفس و این من، از همه دشمنان ، دشمنتر است. چیزی است که برای رضای آن، گاهی ممکن است خدای ناکرده حاضر شویم شریفترین و عزیزترین ارزشها را از یاد ببریم.
شناخت استکبار و دشمن بیرونی مفهوم استکبار در قرآن: عنصر، شخص یا جمع یا جناحی ، خود را بالاتر از حق بحساب آورد  و زیر بار حق نرود و خود و قدرتش را ملاک حق قرار دهد.
وحدت خمیر مایه و رکن اساسی نظام سیاسی اسلام : امیرالمومنین یک جمله ابدی دارد که درباره ی همه ی انسانهاست. می فرماید: این انسانی که در مقابل توست ، یا برادر دینی توست، یا شریک خلقتی تو و به هر حال، یک انسان است. همه ی انسانها، باید با هم متحد و مهربان باشند و این مخصوص یک دسته و یک گروه نیست.لذا در اسلام به مسلمانان دستور داده شده که حتی کسانی که از لحاظ دین و عقیده ، بر خلاف شما هستند ، با آنها خوبی کنید. 
منبع : کتاب اصول و مبانی نظام سیاسی اسلام از دیدگاه مقام معظم رهبری


نوشته های دیگران ()

لیست کل یادداشت های این وبلاگ


منوى اصلى

خانه v
شناسنامه v
پارسی بلاگv
پست الکترونیک v
 RSS  v

درباره خودم

راهها و موانع رسیدن به پیشرفت با رویکرد بررسی سیره پیامبراعظم(ص)
آمنه محمدی
پاسخ به سؤالات رئیس جمهور در سال تحصیلی 87-86 پیرامون بررسی راههای رسیدن به پیشرفت و موانع راه پیشرفت

لوگوى وبلاگ

راهها و موانع رسیدن به پیشرفت با رویکرد بررسی سیره پیامبراعظم(ص)

پیوندهای روزانه

template designed by Rofouzeh