سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهها و موانع رسیدن به پیشرفت با رویکرد بررسی سیره پیامبراعظم(ص)


لینک دوستان

صدای پر میکائیل

لوگوی دوستان






تعداد بازدید

v امروز : 3 بازدید

v دیروز : 1 بازدید

v کل بازدیدها : 34276 بازدید

فهرست موضوعی یادداشت ها

86/11/9 :: 7:59 صبح

فرامرز ناطقيان : اجراي اصل 44 قانون اساسي و گام برداشتن در جهت خصوصي‌سازي، آغاز يك حركت جهاني است كه ايران را به سازمان تجارت جهاني پيوند مي‌دهد.

در حال حاضر دولت‌هاي مختلف جهان براي اداره كردن امور اقتصادي خود درمانده شده اند و يكي از راه هاي برون رفت از اين معضلات، خصوصي سازي است.

در اكثر دانشگاه هاي ايران، بيش از 90 درصد برنامه‌هاي آموزشي، تئوري است و بدون شك دانشجويان ايراني در اين شاخه بسيار حرفه‌اي هستند، اما متاسفانه به دليل اينكه در كنار دروس تئوري، بحث‌ها و آزمايشگاه هاي تجربي به صورت محدود وجود دارد، دانشجويان تنها مي توانند از 10 تا 20 درصد معلوماتي كه آموخته‌اند در فعاليت درآمدزاي آينده خود به صورت كاربردي استفاده كنند كه در كشور هاي ديگر بر عكس اين روش در دانشگاههاي اجرا مي شود.

يكي از كاربردي‌ترين رشته هاي دانشگاهي در جهان، ‌رشته اي به نام زنجيره تامين است كه تلفيقي از چند رشته دانشگاهي به صورت كاربردي و همچنين چگونگي استفاده از علوم را به دانشجويان آموزش مي دهد.

وي حمايت از ايرانيان مقيم خارج از كشور براي سرمايه گذاري مطمئن در ايران را يكي از راه هاي پيشرفت سريع كشور عنوان كرد

يكي ديگر از راه‌هاي برون رفت كشور از بحران‌هاي اقتصادي و علمي، ‌ايجاد رابطه با كشورهاي ديگر در شاخه‌هاي علمي و ‌اقتصادي است، ‌چرا كه در حال حاضر آمريكا مي كوشد با وارد ساختن فشارهاي شديد اقتصادي و تحريم هاي شديد علمي، ‌كشورمان را با چالش هاي جدي مواجه سازد.

چرخش مغزها مي تواند ايران را بسيار سريع به سوي پيشرفت هدايت كند. در طرح چرخش مغزها كه كشورهاي پيشرفته آن را با موفقيت پشت سر گذاشته‌اند، افرادي كه قرار است در يك پروژه و يا يك طرح همكاري نمايند لازم نيست در محل اجراي طرح حاضر باشند و با استفاده از تكنولوژي هاي ارتباطي مي توانند فاصله ها را محو كنند. 

منبع : www.nasiran.ir  نواندیشان صنعت ایران


نوشته های دیگران ()

لیست کل یادداشت های این وبلاگ


منوى اصلى

خانه v
شناسنامه v
پارسی بلاگv
پست الکترونیک v
 RSS  v

درباره خودم

راهها و موانع رسیدن به پیشرفت با رویکرد بررسی سیره پیامبراعظم(ص)
آمنه محمدی
پاسخ به سؤالات رئیس جمهور در سال تحصیلی 87-86 پیرامون بررسی راههای رسیدن به پیشرفت و موانع راه پیشرفت

لوگوى وبلاگ

راهها و موانع رسیدن به پیشرفت با رویکرد بررسی سیره پیامبراعظم(ص)

پیوندهای روزانه

template designed by Rofouzeh