سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهها و موانع رسیدن به پیشرفت با رویکرد بررسی سیره پیامبراعظم(ص)


لینک دوستان

صدای پر میکائیل

لوگوی دوستان






تعداد بازدید

v امروز : 1 بازدید

v دیروز : 9 بازدید

v کل بازدیدها : 34294 بازدید

فهرست موضوعی یادداشت ها

86/11/3 :: 5:37 عصر

مفاهیمی چون آزادی و مساوات وقتی که تعریف صحیحی از آنها ارائه نگردد و پشتوانه دینی و قانونی، و عامل اجرایی نداشته باشند، چیزی جز شعارهای زیبا و فریبنده نخواهد بود. مساوات مورد نظر اسلام متکی بر اصول و مبادی ثابتی است و همه مردم را در حقوق انسانی برابر می شمارد، و تفاوت را در صفات اکتسابی آدمیان، نظیر نیکوکاری یا فساد و پارسایی یا بی بندوباری می داند.
پیامبر (ص) در اجرای کامل اصل مساوات، به خاطر پویایی و نشاط جامعه اسلامی، کار و فعالیت مومنان و رقابتشان در اعمال خیر را ارج می نهاد تا مراتب و درجات اجتماعی و دینی آنها که ناشی از تفاوت ایمان و دانش و سعی و عمل آنان بود، آشکار گردد و البته چنین سیاستی در یک مدیر منظم و با برنامه ، سبب پیشرفت و ترقی جامعه خواهد بود.
پیامبر (ص) تمام سعی اش بر این بود  که شایسته ترین انسانها را برای خدمت به اسلام و مسلمانان بکار گیرد و در همین رابطه می فرمود: « هرکس ولایت مسلمانان را به عهده گیرد و کاری را به کسی سپارد در حالیکه شایسته تر از او در دسترس داشته باشد، به خدا و رسول او خیانت کرده است. »
و در جایی دیگر می فرمایند : « امارت سبب شرمساری و پشیمانی انسان در روز قیامت می گردد، مگر برای کسی که شایسته آن باشد و واجبات آن را ادا کند. »
منبع : کتاب سیره پیامبر در رهبری و انسان سازی- الصفار سالم

اوصاف مدیریت از نگاه استاد بزرگوار محسن قرائتی : 1 - علم و شناخت   2 - تخصّص و تعهّد   3 – دانش   4 - شناخت حق و عمل به معروف  5 - تشویق و تنبیه  6 - عدم سوء استفاده از امکانات    7 - احیاى حق و از بین بردن باطل   8 - لطف و محبت به مردم   9 - پرداختن به امور مهم   10 - نسپردن منصب به افراد ضعیف


نوشته های دیگران ()

لیست کل یادداشت های این وبلاگ


منوى اصلى

خانه v
شناسنامه v
پارسی بلاگv
پست الکترونیک v
 RSS  v

درباره خودم

راهها و موانع رسیدن به پیشرفت با رویکرد بررسی سیره پیامبراعظم(ص)
آمنه محمدی
پاسخ به سؤالات رئیس جمهور در سال تحصیلی 87-86 پیرامون بررسی راههای رسیدن به پیشرفت و موانع راه پیشرفت

لوگوى وبلاگ

راهها و موانع رسیدن به پیشرفت با رویکرد بررسی سیره پیامبراعظم(ص)

پیوندهای روزانه

template designed by Rofouzeh